Siirry pääsisältöön

Virkattu kolmiohuivi ja ohje


Tänään otin kuvat huivista, jota olen pitänyt koko alkuvuoden joka päivä. Lanka on liukuvärjättyä ja melko ohutta. Mielestäni sitä myytiin sukkalankana, mutta en olisi malttanut sitä sukkiin käyttää. Vyötteet ovat mulla jossakin varmassa tallessa. En enää muista langan merkkiä, mutta lisään sen tänne kunhan lankavyötteet tulevat vastaan. Lankaa huiviin käytin ostamani kaksi kerää. 

Tämän huivin langat ostin jo useampi kesä sitten (2014) neuleristeilyltä, jonka järjesti kokkolalainen Käsityöliike Katariina  . Oli ihana kesäinen ja aurinkoinen reissu hyvän ystävän ja esikoispojan kanssa.  Suosittelen neuleristeilyä jos sellaisia järjestetään  ja Tankarin majakkasaarta jonne mentiin pienellä laivalla Kokkolasta. Saari sijaitsee Kokkolan edustalla.  

Maisemat Tankarin majakkasaarella ovat ihanat. Siellä voisi yöpyä ja uida ja olla... Silloin kierrettiin saari ja ihasteltiin luontoa. 




Huivin mallin löysin Pinterestistä. Se oli helppo oppia ulkoa. Tässä LINKKI Pinterest-kuvan takana olevaan ohjeeseen.


1. Kerros: Huivi aloitetaan kärjestä... Ensin aloitussilmukkaan virkataan 4 ketjusilmukkaa
- sitten pylväs, kaksi ketjusilmukkaa, pylväs, pitkä pylväs

2. Kerros: Työ käännetään, virkataan neljä ketjusilmukkaa,  pylväs, 2 ketjusilmukkaa, 2 pylvästä, 1 ketjusilmukka, kaksi yhteenvirkattua pylvästä, ketjusilmukka, kaksi pylvästä,  kaksi ketjusilmukkaa, pylväs ja reunaan pitkä pylväs 

☆Lisäys 10.03.: Laitoin tämän postauksen linkin Facebookissa Virkkaus-ryhmään. Joku kysyi selvennystä miten virkataan kaksi pylvästä yhteen, eli näin tein: 
☆Virkaataan kaksi pylvästä viimeistä langanvetoa vaille valmiiksi ja sitten vedetään lanka molempien pylväiden viimeisestä silmukasta kerralla läpi.


3. Kerros: käännetään työ ja jatketaan kaavion mukaan samalla tavalla siten että huivi kasvaa reunoista.

 Langasta alunperin ajattelinkin virkata huivin. Käytin 3,5 koukkua. Tykkäsin kovasti langan väreistä ne ostaessan ja aikas kivalta ne näyttävät huivissakin. Huivi on tuonut väriä mustaan talvitakkiin ja se on myös ihanan lämmin. Huivia on tullut pidettyä kylminä pakkaspäivinä toimistotöissä hartiahuivina.

Lanka oli kivaa virkattavaa. Tein huivin valmiiksi tammikuun alussa Kuusamon matkalla. Tykkään virkata autossa apukuskin paikalla istuessani. Matka etenee joutuisasti kun on mukavaa tekemistä.


Kommentit

  1. Oi miten hieno huivi, aivan ihanan värinen❤ Mukavaa alkavaa viikonloppua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua myös sinne! ❤🤗

      Poista
  2. Kaunis, ihanan värinen huivi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon kiitoksia kivasta kommentistasi. 🤗

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos! 🤗 Lanka oli huolella säilötty. 😉Malli on kyllä helppo oppia. Ehkäpä vielä tulee tehtyä tällä mallilla uudelleenkin.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit! ♡ Kerro mitä ajattelet. ☆

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Virkatut keittiöpyyhkeet ja tiskirätit

Virkkasin kaksi sinistä keittiöpyyhettä ja yhden sini-(luonnon)valkoisen käsipyyhkeen keittiöön. Käsipyyhkeeseen ompelin käden muotoisen napin merkiksi, että sen erottaa toisista keittiöpyyhkeistä. Lankaa jäi vielä kahteen tiskirättiin ja yhtään ei jäänyt jäljelle. Pyyhkeisiin ja rätteihin virkkasin ripustuslenkit. :) Lankana näissä on Hjertegarn, Cotton nr 8.
Langat sain salaisen neuleystäväni kesäkuun paketista. Paketin hain postista 22.06. ja nopeasti virkkasin nämä, noin parissa päivässä. Olin viimeisilläni raskaana ja virkkaaminen oli sopivaa puuhaa juuri siihen olotilaan. Tyttö sitten syntyikin 03.07. Valmiit tuotokset lahjoitin äitini keittiöön ja hän tykkää näistä kovasti: ovat esillä ja käytössä parhaillaankin.




Kiitos salaiselle neuleystävälleni langoista. Tässä linkki kesäkuun pakettiin.
Kesäkuun SNY-paketti


Salainen neuleystäväni paljasti henkilöllisyytensä myöhemmin tällä kortilla. Hän on Miutsi. Miutsin blogiin linkki tässä.
Ja tässä linkki Lankavan ohjeeseen, jota sovels…

Lakritsi-suklaa-vanilja-juustokakku (gluteeniton)

Lakritsi-suklaa-vanilja-juustokakku
Pohja: 200 g gluteenittomia murukeksejä  75 g voita 
-murusta keksit, lisää sulatettu voi, sekoita  -painele leivinpaperin päälle irtopohjavuoan pohjalle ja laita jääkaappiin täytteen teon ajaksi 
Täyte: 1 prk Flora Vanillaa (2,5 dl) 2 dl lakritsikastiketta Noin 100 g Daim Saltlakrits-suklaata 200 g vaniljatuorejuustoa  6 liivatetta
-Laita liivatteet kylmään veteen pehmenemään  -Vatkaa Flora Vanilla vaahdoksi  -Sekoita vaahdon joukkoon vaniljatuorejuusto -sulata mikrossa suklaa (Sulatin suklaata ensin muovikipossa, joka kärähti! Koitin uudella suklaasatsilla ja posliinilautasella. Onnistui.) -Lisää sulatettuun suklaaseen lakritsikastike ja lisää seos täytteeseen sekoittaen -Lämmitä mikrossa tilkka vettä, ota liivatteet kylmästä vedestä puristellen vedet pois. Sekoita pehmenneet liivatteet tilkkaan kuumaa vettä ja lisää liivateneste täytteeseen nauhana koko ajan sekoittaen  -Kaada täyte keksimurupohjan päälle ja laita jääkaappiin vähintään muutamaks…